Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu
Článok I.
Vymedzenie pojmov
- Prevádzkovateľom internetovej
stránky (e-shopu) a predávajúcim je Sandra Steinsdorferová Bystrá 46 Brezno 97701 IČO
52529029 DIČ 1085667319 tel.: +421944628527 - Dodávateľom tovarov a služieb
ponúkaných v e-shope www.tatranskevlajocky.sk je Sandra Steinsdorferová Bystrá 46 Brezno 97701 IČO
52529029 DIČ 1085667319 tel.: +421944628527. - Kupujúcim je každý
návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril objednávku. Pre
účely zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická alebo právnická
osoba, ktorá nenakupuje tovar pre účely jeho predaja iným osobám, za účelom
podnikania alebo výkonu zamestnania či povolania. - E-shopom je počítačový
systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umožňuje
objednávanie tovarov alebo služieb. - Tovarom alebo službou
sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu. - Objednávka vzniká
potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb
kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru. - Kupujúci plne uznáva
elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej
komunikácie ako aj telefonickej komunikácie.
Článok II.
Cena
- Všetky uvádzané ceny
pri tovare sú konečné vrátane 20 % DPH. - Predávajúci je viazaný
cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.
Článok III.
Objednávka
- Objednávka vzniká
potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo služieb
kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru.. Pre korektné
vybavenie objednávky je potrebné vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť
si možnosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo služby. - Kupujúci zaslaním
objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb a teda objednávka sa
stáva pre spotrebiteľa záväznou. - Potvrdením objednávky
zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je možné meniť, rušiť alebo
dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim ak zákon
alebo iný právny predpis neustanovuje inak. - Kupujúcemu je po vytvorení
objednávky v e-shope automaticky generovaný e-mail s potvrdením prijatia
objednávky e-shopom. Tento e-mail nie je potvrdením tovaru v zmysle ods. 3.
tohto článku. - Kupujúci je odoslaním
objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny objednaného tovaru.
Článok IV.
Platobné podmienky
- Za tovar a služby v
e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:- platba na dobierku (platíte
priamo doručovateľovi pri preberaní tovaru) - platba pri osobnom
prevzatí v sídle firmy
- platba na dobierku (platíte
platba na základe zálohovej faktúry – vopred, tovar bude expedovaní po prijatí peňažných
prostriedkov na náš účet
- Doplatky pre jednotlivé možnosti
platieb sú uvedené v čl. VI týchto všeobecných obchodných podmienok. - Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu možnosť zľavy:
Množstevná zľava v závislosti od
produktu.
Článok V.
Dodacie podmienky
- Predávajúci je povinný
do 30 dní od vzniku kúpnej zmluvy zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli
inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota. - Ak je tovar skladom je
expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase. - Ak sa v objednávke
nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich nie je skladom, informujeme o
tom kupujúceho s možnosťami čiastočných dodávok. - Spolu s tovarom je
zákazníkovi zasielaná faktúra (daňový doklad), návod ako i ostatné dokumenty k
tovaru alebo službe od výrobcu. - Za miesto plnenia sa
považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný. - Predávajúci realizuje
dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom:
a. poštou (vo výnimočných prípadoch kuriérom)
b. osobne
Článok VI.
Poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb
- preprava a balné
sa neúčtuje je zahrnuté v cene výrobku. - Predávajúci sa môže s
kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom (vyššie uvedenom) postupe pri
zasielaní tovaru alebo služieb ako aj cien za tieto služby. - Predávajúci môže
zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný kupujúcemu a zvyšnú časť objednávky
doručí dodatočne v zákonnej lehote, avšak za predpokladu, že kupujúcemu nebude
účtované žiadne dodatočné poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítane v
objednávke.
Článok VII.
Prevod vlastníckeho práva
- Vlastnícke právo
prechádza z predávajúceho na kupujúceho až momentom vyplatenia plnej ceny za
predmet kúpnej zmluvy. - Pri tovare alebo
službe, na ktoré sa vzťahuje ešte vlastnícke právo predávajúceho, v prípade
uplatnenia reklamácie kupujúcim, si predávajúci vyhradzuje právo vybaviť reklamáciu
až v momente úplného zaplatenia predmetu kúpnej zmluvy.
Článok VIII.
Storno
objednávky / odstúpenie od kúpnej zmluvy
- Stornovať objednaný tovar alebo
službu má kupujúci právo kedykoľvek pred jej odoslaním bez storno poplatku. Pri
tovare, ktorý je vyrábaný na zákazku, podľa špecifických požiadaviek
spotrebiteľa, vyrobený na mieru alebo špeciálne pre jedného spotrebiteľa, nie
je možné stornovať. Takúto objednávku je možné stornovať iba v prípade, ak vznikla medzi predávajúcim
a kupujúcim písomná zmluva, kde je taká možnosť jasne definovaná. Predávajúci si tu môže uplatniť zmluvnú
pokutu (jasne určenú v takejto zmluve).
Článok IX.
Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a
poučenie spotrebiteľa
- Spotrebiteľ má na
základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru
alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich
právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia
tovaru. - Spotrebiteľ je
povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť
najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho alebo
toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na
adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch. Spotrebiteľ je bezodkladne po oznámení o
odstúpení od zmluvy zaviazaný zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od
ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry,
návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom,
najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona). Odporúčame
kupujúcim aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali
doporučene a ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť nasledovný formulár: https://www.tatranskevlajocky.sk/wp-content/uploads/2020/05/odstupenie-od-zmluvy.pdf v ktorom je potrebné
vyplniť všetky údaje. - Tovar nám nezasielajte
na dobierku, takýto tovar nebude prevzatý. - Prevádzkovateľ e-shopu
vráti zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane nákladov na dopravu v zmysle
ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne
vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od
zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo
spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci
navrhol, že si tovar vyzdvihne sám. - Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú
vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č.
102/2014. Z.z. - Spotrebiteľ znáša
akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad
rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.
Článok X.
Práva a povinnosti zmluvných strán
- Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
- Kupujúci je povinný:
- prevziať objednaný
tovar, - zaplatiť za tovar
dohodnutú odplatu predávajúcemu,
- prekontrolovať
neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní.
- prevziať objednaný
- Predávajúci je
povinný:- dodať zákazníkovi
tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,
- spolu s tovarom,
alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky prislúchajúce dokumenty, ako faktúru za tovar a návod na
obsluhu .
- dodať zákazníkovi
Článok XI.
Náhrada škody pri neprevzatí tovaru
- Predávajúci má právo
na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v prípade že
si kupujúci objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a
zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve predávajúceho si v
prípade zvolenia osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber.
Týmto konaním kupujúci porušil svoju povinnosť uvedenú v čl. X bod 2. písm, a),
podľa ktorého je kupujúci povinný prevziať objednaný tovar. - Pri určovaní výšky
náhrady škody, predávajúci berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým
spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením,
expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu
vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i
ušlý zisk. - Predávajúci má právo
aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto právo len z
časti.
Článok XII.
Záverečné ustanovenia
- Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.
- Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.
- Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky a súhlasí s ich znením.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim ako i sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu.
- Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom spravodlivosti Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
- Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 122/2013 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.
- Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 1. marca 2016
Reklamačné podmienky internetového obchodu tatranskevlajocky.sk (Neoddeliteľná súčasť všeobecných obchodných podmienok)
V Bystrej
dňa 20.5.2020
Sandra Steinsdorferová
KONTAKT
komunikácia, výroba, texty:
Sandra Steinsdorferová
tel.: +421944628527
tatranskevlajocky@gmail.com
Bystrá 46 Brezno 97701
IČO:52529029 DIČ:1085667319
technológia, výroba, grafika:
Richard Boháč
tel.: +421910197123
tatranskevlajocky@gmail.com